pondok|sepi

ku menulis bukan kerna nama...tapi menulis kerna ingin meluahkan rasa di jiwa



salam...
lama rasanya tak bukak blog ini..mm mungkin bz dengan final exam...
rasa malam ni macam ilham nak menulis...
the topic is about love...sebentar tadi terbaca artikel di i.luvislam.com...tajuk yang menarik
baju kurung dan baju melayu.diri ini sangat tertarik untuk membaca entri ini yg diperoleh dari facebook.
-couple tu haram ker?tak..tapi salah...tapi bercinta itu tak salah.
hurm really? apa maksud ayat di atas? ragu-ragu aku dibuatnya..
love or cinta is fitrah semulajadi manusia yang ada ..saya ada awak ada dan kamu..kamu dan kamu memang ada..
hurm banyak ceramah agama yang pernah ku tonton dan dengari...kebanyakan mengatakan couple itu haram
hairan dan pelik why in this small world bercinta before nikah...ada yang sampai sanggup berkorban apa saja....harta lah, jiwa,tenaga dan masa...huh it is necessary when in love??
huh...PREJUDIS
itulah aku dahulu..
sangat prejudis terhadap teman2 yang bercinta.kiri kanan sume bercinta dan bercinta bagai nak rak dan dalam erti kata lain bcinta x ingat dunia..huhu once again don;t understand...
why??coz perhaps i never fall in love...maybe!!!
i think it's MEMBAZIR k...membazir masa,duit dan airmata...huhu kekadang dalam hati ini tertanya kenapala teman2ku ni time bergaduh dgn bf masing2 macam dunia ni da berakhir...nangis boleh tadah 2-3 baldi...hello.come on la...cam budak2...hahha
then ade teman yg marah balik when i give some advice.She said ko tak kenal apa itu cinta,bestnya cinta dan sakitnya cinta itu...kata da couple lama sayang lebih dari nyawa sendiri...hello??sapa sebenarnya xpaham..itu namanya sudah buta dan hanyut dalam percintaan...what ever...kesian pon ada aku tengok kat teman2 ku ni...ada yang sanggup hulurkan harta sendiri last2 dia merana,menyusahkan diri sendiri ...tapi nak wat camna sanggup segalanya kan.bila bf tu marah,merajuk and macam2 lagi...sanggup pujuk.sanggup merendahkan diri dan jatuhkan martabat seorang wanita.sanggup segala-galanya yalah berkorban apa shj...what the???huhu...no komen...the answer is u tak rasa u tak pernah bercinta...so salah saya ke tak bercinta??
setakat ini alhamdulillah dan bersyukurlah sangat2 kerana Allah s.w.t sayangkan saya dan pelihara sebagai seorang muslimah. Alhamdulillah saya tidak pernah lagi hanyut dalam buaian nafsu cinta...
so now i am 24 years old. rasanya usia itu agak tua di hati saya...huh lama lak gak aku da hidup kan..alhamdulillah selama 24 tahun ni banyak mengajar erti pahit dan manis..however moga aku diberi lagi masa dan kesempatan utk membuat kebaikan dalam dunia ini and hope dpt mengejar amal dan ilmu yang secukupnya.buat teman2 ku thanx sudi menjadi sahabat aku..n walaupun aku ni jenis xreti sangat nak rapat2...yer la i know who am i...rasa sangat appreciate anda semua yg sudi menjadi sahabat aku...walaupun hakikatnya aku sangat terasa sepi tanpa sahabat2 yg rapat2 @geng2 ramai 2 spt orang lain tp still bersyukur ada juga yg masih ingin berkawan..thanx!!!
so untuk future nya,,,i;m try my best for finishing my degree ...so 2 sem more...tak sabar rasanya nak grad dan keje coz nak bina hidup yg lebih baik...then i am really -ADULT now...so...sedarlah...for cinta...
Allah s.w.t number first.second Rasulullah s.a.w and next is my mama n arwah papa..then my family....sahabat 2,guru2...dan sebagainya mungkin 1 ari nanti dimana aku dipertemukan dengan seorang oleh ALLAH s.w.t sebagai jodohku yang tertulis di Loh Mahfuz...Moga ianya dalam redha kasih Ilahi..amin ya rabbal alamin....

-lynie_senget@yahoo.com-LENSA PONDOK|SEPI 2.50A.M-12JAN2012



1 comments:

salam linda.. entry yg sarat dgn pengajaran

cintakan bunga, bunga kan layu
cintakan manusia, manusia kan mati
cintakan Allah, cinta yg Abadi~~~~zahirah

 

Post a Comment